loading...
ورزش نیوز| اخبار ورزشی| ایران و .......
مهدی بازدید : 25 سه شنبه 25 مهر 1391 نظرات (0)

کي‌روش: هيچ ترسي از کره نداريم

 

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران تاکيد کرد که هيچ ترسي از ديدار با کره‌جنوبي ندارد.


    کارلوس کي‌روش پيش از ديدار فرداي تيمش برابر کره‌جنوبي در پاسخ به اين سوال که "از زماني که شما سرمربي ايران شده‌ايد تيم نوسان زياد داشته است و با توجه به مشکلات دفاعي و قوي‌بودن کره جنوبي برنامه‌تان براي بازي فردا چيست؟" اظهار داشت: وجود خبرنگاران ايراني و کره‌اي در اين نشست، نشان دهنده اهميت بازي فرداست که رسانه‌هاي کره‌ هم آن را مي‌دانند. از زماني که کارم را شروع کردم، حرکت رو به جلو و پيشرفت داشتيم، سعي کرديم تمرکز خود را حفظ کنيم. در 22 يا 23 بازي با ايران کمتر از يک گل دريافتي در هر بازي داشتيم. ميانگين هفت دهم يا 8 دهم در هر بازي گل خورديم. وقتي کمتر از يک گل در هر بازي دريافت کرده‌ايم، نشان دهنده انگيزه و پتانسيل بالاي ماست. از لحاظ تکنيکي هم به صورت ميانگين بيشتر از 2 گل در هر بازي به ثمر رسانده‌ايم.


به گزارش فارس، وي ادامه داد: اين آمار به تنهايي نمي‌تواند کاري انجام دهد. ما در سه بازي گذشته مقابل قطر، لبنان و ازبکستان يک گل خورديم و البته يک گل هم زديم بنابراين از نظر دفاعي مشکلي نداريم اما يک گل زده نشان مي‌دهد که ما بايد در کار هجومي بيشتر کار کنيم و روي اين خط تمرکز داشته باشيم.


کي‌روش دراينباره که "زماني که همه از تيم ملي حمايت مي‌کنند معمولا شاهد بازي احساسي هستيم،" چه تصميمي براي اين موضوع داريد؟ گفت: من فکر نمي‌کنم اين‌طور باشد ما مقابل يکي از قوي‌ترين تيم‌هاي آسيا بازي داريم. ژاپن و کره جزو قوي‌ترين هاي آسيا هستند و بازي سختي داريم. روي کاغذ شايد کره شانس بيشتري داشته باشد اما در تاريخ فوتبال هيچ تيمي پيش از شروع بازي نبرده و نباخته است. فردا يک مسابقه ديگري است که از دقيقه يک تا 90 تصميمات لازم را خواهيم گرفت. فردا (سه‌شنبه) فقط اينکه عرق بريزيم و روي انگيزه بازيکن حساب کنيم کارگشا نخواهد بود. براي بردن هم نياز به انگيزه داريم هم فعاليت، کار بالا و تلاش زياد. فردا وقتي وارد زمين مي‌شويم شانس 2 تيم يکسان است و اميدوارم ما بهتر بازي کنيم و برنده شويم. در اين راه به کمي شانس هم نياز داريم. اما اينکه بخواهيم فقط با قلب‌مان بازي کنيم، کافي نيست.


کي‌روش در اين مورد که "در بازي فردا، شروع بازي اهميت زيادي دارد" تاکيد کرد: 20 دقيقه اول اهميت زيادي دارد اما اهميت 20 دقيقه پاياني بيشتر است و فکر مي‌کنم تک تک ثانيه‌هاي مسابقه براي ما از اهميت بالايي برخورددار است. از بازيکنان توقع دارم با روحيه جنگنده و مبارزه جويانه به ميدان بروند تا در همه صحنه‌هاي بازي پيروز شوند. ازبکستان مقابل کره خوب شروع کرد و اما کره در دقيقه 43 به گل رسيد. بنابراين تک تک لحظات بازي مهم است. 20 دقيقه ابتدايي مهم است ولي ما بايد در طول مسابقه کنترل خوبي داشته باشيم. ما سعي مي‌کنيم کيفيت بازي‌مان را حفظ کنيم . تيمي موفق مي‌شود که کيفيتش را به حريف تحميل کند، اين تيم شانس بيشتري براي برد خواهد داشت.


سرمربي تيم ملي فوتبال در ادامه پيرامون صحبت سرمربي کره در مورد رکوردشکني نيز گفت:‌ در سه هفته گذشته سخت کار کرده‌ايم و آماده هستيم و کارهاي لازم را انجام داده‌ايم. بازيکنان ما متعهد هستند و انگيزه و اعتماد به نفس بالايي داريم تا عملکرد خوبي داشته باشيم. ولي نتيجه بازي از دست ما خارج است و نظري در مورد نتيجه ندارم. هيچ مربي‌اي در دنيا نمي‌تواند قول پيروزي بدهد و هر کسي اين کار را بکند سطحي نگر است و بينش کافي را ندارد. اگر من قدرت اين پيشگويي را داشتم به جاي پيش‌بيني نتيجه بازي، اين را پيش‌بيني مي‌کردم که فردا زنده هستيم يا نه. اگر چنين قدرتي داشتم انرژي ام را صرف فوتبال نمي‌کردم و براي کارهاي ديگر مي‌گذاشتم. ما آماده هستيم تا بازي خوبي انجام دهيم و در همه صحنه‌ها صاحب توپ بوده و عملکرد خوبي داشته باشيم.


کي‌روش گفت: نمي‌خواهم فرمول برنده شدن در فوتبال را نشان دهم. فرمول پيروزي در فوتبال خيلي ساده است. شما بايد سخت کار کنيد، سخت کار کنيد تا عملکرد خوبي داشته باشد و فرمول تنبلي اين است که بعضي‌ها راجع به برد صحبت مي‌کنند اما در زير سايه درختان مي‌نشينند و استراحت کرده و منتظر نتيجه اند. ولي من ترجيح مي‌دهم از فرمول عمل استفاده کنيم و قول مي‌دهم اگر ايران عملکرد خوبي داشته و شانس بيشتري براي برد دارد، اين توقعي است که از بازيکن من دارند. آنها به خودشان ايمان دارند و مي‌توانيم با استفاده از اين موضوع موفق شويم. چيزي که هميشه به بازيکنانم مي‌گويم اين است که وقتي بازي تمام مي‌شود به عملکردتان افتخار کنيد و سربلند باشيد بقيه داستان را به خدا مي‌سپاريم تا آنچه خواست پيش آيد.


سرمربي تيم ملي فوتبال در مورد سوال خبرنگار کره‌اي که گفت "از آخرين بازي ايران کره سه سال مي‌گذرد نظرتان در مورد تيم کره چيست و بازيکنان خطرناک کره را چه کساني مي‌دانيد؟" جواب داد: از سال 1998 فعاليتم را در فوتبال آسيا آغاز کرده و کاملا مي‌دانم چه سرمايه‌گذاري ‌اي در فوتبال کره شده است. پاداش اين کار آنها در جام جهاني 2002 و بالارفتن سطح فوتبال‌شان بود. در بازي فردا نمي‌توانيم بگوييم چون کره ميزبان جام جهاني بوده ما را مي‌برد يا اينکه ما بازنده‌ايم. چيزي که اهميت دارد تلاش دو تيم در زمين است. ما هيچ ترسي از کره و بازيکنان‌شان نداريم. احترام خاصي براي آنها قائلم اما فردا شجاعانه بازي مي‌کنيم کاملا آماده‌ايم و بازيکنان ما انگيزه خيلي بالايي دارند فردا بايد اين موضوع را ثابت کنيم که مي‌توانيم هر صحبتي انجام دهيم و مي‌توانيم بگويم برد تاريخ سازي خواهيم داشت اما اين حرف‌ها اهميني ندارد و بايد در زمين عملکرد خوبي داشته باشيم. بيشتر به نظم تيمي کره فکر مي‌کنيم و نقاط ضعف و قوت آنها را مي‌شناسيم. من هم سعي مي‌کنم از نقاط ضعف کره استفاده کرده و با تدابير خوب در پايان بازي خواهيد ديد چه نتيجه‌اي رقم مي‌خورد.


کي‌روش در مورد اينکه سرمربي رئال مادريد مي‌گويد بازي از کنفرانس مطبوعاتي شروع مي‌شود، اظهار داشت: اين نقطه نظر مورينيوست و براي او احترام قائلم اما من در ايران کار مي‌کنم. مورينيو سرمربي يک باشگاه است و توانايي اين را دارد که 70 ميليون يورو خرج يک بازيکن کند اما من در اين زمينه قدرت او را ندارم. براي من بازي از هفته‌ها قبل و زماني که برنامه‌ريزي انجام مي‌دهم آغاز مي‌شود. در مورد آن با مورينيو توافق دارم اين است که در پايان بازي همه چيز مشخص مي‌شود. بعضي موقع‌ها فوتبال مثل دوي صدمتر مي‌ماند که بعضي از مربيان مي‌توانند از 60 متر شروع کنند ولي برخي بايد از ابتدا آغاز کنند. چيزي که مهم است اين است که آماده باشيم و برنامه‌ريزي داشته باشيم. بازيکنان ما بايد دوندگي زيادي داشته باشند و روحيه بالايي داشته باشيم. نکته‌اي که خيلي مثبت است اين است که براي اولين بار توانستم تيم کاملم را داشته باشم و بازيکن مصدوم نداريم و اين براي ما خيلي مهم است.


کي‌روش در پايان در مورد انتظارش از هواداران و صحبتش با تماشاگران حاضر در ورزشگاه تاکيد کرد: از همه هواداران مي‌خواهم که به ورزشگاه بيايند . ما در طول مسابقات شاهد نکات مثبت و منفي خواهيم بود. ما فردا شانس خوبي داريم ولي از هواداران خواهش مي‌کنم به ورزشگاه بيايند تا در حضور 100 هزار تماشاگر به مصاف کره برويم. ما نياز به بازيکن شماره 12 و يار دوازدهم داريم. چيزي که مي‌توانم ضمانت کنم اين است وقتي پس از پايان بازي کره‌اي ها به خانه برمي‌گردند مي‌گويند هواداران ايران بسيار خوب و با شور و حرارت هستند و مي‌خواهند مرا حمايت کنند.


ديدار تيم‌هاي ملي فوتبال ايران و کره جنوبي در چارچوب مسابقات انتخابي جام‌جهاني 2014 برزيل، ساعت 20 فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.


 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما عمل کرد وبلاگ چگونه است؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 92
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 35
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 24
  • بازدید کلی : 3,059